så om kameran tittar rakt ner så är det 1300px ner men om den rör den 45° åt något håll så är det inte 1300px ner....
hoppas ni kan försåt
hittills har jag provat med
xx = x-(cos(direction*pi/180) * cos(directionz*pi/180))*300;
yy = y-(-sin(direction*pi/180) * cos(directionz*pi/180))*300;
zz = z-(sin(directionz*pi/180))*300;
dist = (zz/300)*z;
Tillägg av moon_werewolf 2010-05-05 16:58
x, y, z = vart kameran befinner sig
xx, yy, zz = vilken punkt i 3D värden kamrean tittar år
direction = vilket håll kameran tittar åt (vågrätt)
directionz = vilket håll kameran tittar åt (lodrätt)
x, y, z = vart kameran befinner sig
xx, yy, zz = vilken punkt i 3D värden kamrean tittar år
direction = vilket håll kameran tittar åt (vågrätt)
directionz = vilket håll kameran tittar åt (lodrätt)
Ingen status