Som besökare på Hamsterpaj samtycker du till användandet av s.k. cookies för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!
Annons

Star Wars: The Old Republic

Skapad av Borttagen, 2011-11-27 23:36 i Dator- & TVspel

11 595
29 inlägg
5 poäng
axlrose
Visningsbild
P 30 Hjälte 1 442 inlägg
3
Är det bara jag som tycker att det nya Star Wars suger? asså det känns bara som det är för dålig grafik, för dålig spelkänsla och lite för mycket ripoff från wow.. Eller är det bara jag? :O Vad tycker ni? :)

Float like a butterfly, sting like a bee, his hands can't hit what his eyes can't see.

Är reklamen ivägen? Logga in eller registrera dig så försvinner den!

jagtappademittpw
Visningsbild
33 Hjälte 1 108 inlägg
-1
Svar till axlrose [Gå till post]:
wai-wat? Pratar vi SWtOR nu? Eller är det något annat jag inte sett än?




Tillägg av jagtappademittpw 2011-11-27 23:52

hmm, jag tror not att någon ändrade titeln i efterhand *ser sig misstänksamt omkring*

Kae
Visningsbild
P 32 Västra Frölunda Hjälte 6 659 inlägg
-1
Det skulle nog kunna vara OK. Har kört någon timme nu i betan men jag tror att jag helt vuxit ifrån MMOn (sedan typ fyra år nu). Orkar inte med det. Det känns så sjukt meningslöst alltihop. Den enda anledningen för mig vore det sociala men då finns det bättre alternativ.

EVE skulle jag kanske kunna tänka mig om något MMO men jag har inte tid eller ork till det. Där känns det som att man kan uppnå något och göra skillnad i alla fall.

Sedan är jag allmänt skeptisk till allt Star Wars-relaterat som uppkommit de senaste åren, främst Clone Wars då men även hela konceptet att kombinera Star Wars med ett MMO känns fel. Känns så sjukt ostar wars att tiotusen P12:or springer runt som Jedis och grindar genom att slakta diverse djur för att få fet loot.
jagtappademittpw
Visningsbild
33 Hjälte 1 108 inlägg
0

Svar till axlrose [Gå till post]:
Okok, jag ska ge min åsikt om det. Har inte spelat det personligen, men har kollat på ett par videos etc.

Jag tycker hela konceptet är endast okej. Från grafik till ljud(som jag bara hört genom videos som sagt, så det kan ju variera) till quest och story.

MMORPGs håller på att dö ut tror jag, de hade sin höjdpunkt med WoW och i och med att WoW började suga något enormt med lanseringen av WotLK så har hela industrin gått käpprätt åt helvete. Blizzard satte en för hög standard helt enkelt. Ingen developer har efter detta lyckats skapa något så beroendeframkallande, och vi som blev skadade av vanilla/TBC-WoW kommer endast hitta fel med nya "wannabe"-spel.


Så med detta "in mind" så går jag vidare(OBS kom ihåg att allt efter detta är mina egna personliga åsikter och inte några fakta); tack vare biowares inverkan så har questen blivit mycket bättre än i några andra MMORPGs.
Jag tycker att spelet verkar flyta relativt väl, dock verkar animationerna återanvända från Biowares tidigare spel och de hackar i combat.
Grafiken skulle vara bra för 2 år sedan, men nu när allt har uppgraderats så känns den föråldrad. Karaktärerna ser bra ut men miljöerna ser bara platta och tråkiga ut.
Ljudet verkar vara samma ljudeffekter som i alla spel och det ger både känsla av nostalgi och ilska, de har väl haft i alla fall 3 år på sig med detta, så de kunde ju lagt ner lite mer tid till att hitta nya ljud som inte skar sig med det gamla.
Förutom den "nya"(ny för MMO, gammal för ME/DA) questing mekaniken, så gör inte the old republic så mycket nytt. Det är samma gamla tråkiga quest i ny förpackning och inte så mycket exploring som jag hoppats på.

En dag hoppas jag på ett MMORPG som har samma level av exploring och gömda godsaker som Elder Scrolls och Fallout har :)


Story/questing: 7/10
Grafik: 4/10
Ljud/musik: 6/10
Nya idéer: 2/10

Slutbetyg: kommer inte köpa eller ens testa.

Undrar nog mest varför männen i spelet har bröstkorgar så de ser ut som karikatyrer av stålmannen. Men det är väl ett designval...



gruffgruff
Visningsbild
P 32 Uppsala Hjälte 1 730 inlägg
0
har inte kört det själv men det sägs ju att det är som mass effect i MMO stil vilket inte låter helt fel om man säger så :3 men hela det moderna MMORPG upplägget känns så enformigt, det finns den vanliga uppsättningen klasser som innebär att en gör skada en annan ska ta emot skada en annan healar osv och så har det varit alltför länge nu

det bästa MMORPG:et jag vet är nog EVE just för att det är ett väldigt otraditionellt upplägg som inte innehåller några klasser, alla kan få alla skills, jag är på tok för olärd inom EVE för att kunna säga allt som spelet innebär men det har verkligen så mycket potential fast många missar det spelet pga en väldigt hög inlärningskurva som är ganska bra för att det håller alla som man hatar i andra vanliga MMOs borta men det är sällan nya folk börjar köra det

men vi får se hur SWTOR blir kanske man börjar bara för att ta del av ännu en biowareproducerad story :D

Trust me.

Panda
Visningsbild
P Rönninge Hjälte 3 815 inlägg
0

Svar till jagtappademittpw [Gå till post]:
Om det började suga kuk, varför spelar då fortfarande miljoner det?

Och industrin är påväg neråt, varför håller då blizzard på med ett asstort MMORPG just nu?

Bara för du slutar betyder det inte att industrin är död.



Tror det kan bli bra ett tag, tror inte det är en wow-dödare.

Hatar allt.

jagtappademittpw
Visningsbild
33 Hjälte 1 108 inlägg
0

Svar till Thorax [Gå till post]:
Blizzard är ju de som kan göra bra MMORPGs, och jag har för mig att det är de som jobbade på TBC och Vanilla som utvecklar det nya(det var ett nästan helt nytt team som gjorde Cata och WotLK). Så det kan säkert fortfarande bli bra. Det jag menade, men kanske inte uttryckte så bra, var att de flesta företag inte kan göra så bra och beroendeframkallande MMORPGs som Blizzard, pga Blizzards framgång med WoW.

Anyway, varför folk spelar det? Det är väl en av två anledningar, av gammal vana, eller att de inte spelade i Vanilla/TBC(och upplevde alltså inte när det hade sin höjdpunkt). Jag kan GARANTERA att du inte hittar en enda användare som spelade i Vanilla/TBC och ändå säger att WotLK/Cata är bättre.

WoW är inte ett dåligt spel, det sa jag aldrig, och kommer aldrig säga. Det jag säger är att WoW var så bra innan så att allt annat känns dåligt nu. Vi har helt enkelt blivit bortskämda.

Panda
Visningsbild
P Rönninge Hjälte 3 815 inlägg
0
Svar till jagtappademittpw [Gå till post]:
Jag tycker Cata är bättre.

Alla som säger emot är bara dumma.

"They are looking back at vanilla with rose tinted glasses".
Ja, nostalgi äger, vanilla gör det inte . Alla jag spelar med vill tro att Vanilla var bättre, men erkänner att det inte var det.



Tillägg av Thorax 2011-11-28 02:01

Hardcore raidade under vanilla och gör det i princip nu.

PVPn under Vanilla var bara one shotting och helt obalanserad, fixades like under TBC.

Nu är det faktiskt skillbase i PVP och roliga bossfighter. Alla som tycker det är för lätt nu kör förmodligen inte ens PVE på heroic etc.

Hatar allt.

Lurioso
Visningsbild
P 36 Uddevalla Hjälte 3 467 inlägg
1

Svar till Kae [Gå till post]:
Kunde inte hålla mer med dig!

Hur kommer man känna igen en jedi på avstånd i det nya spelet?

* De hoppar och gör en piruett. Hela tiden. Överallt.
* De viftar vilt med ljussabeln i tid och otid.
* De säger saker som "HELLP ME 2 B BETTTER! I GIVE G!!"

Och så vidare.

Autentiska liv till salu.

Kae
Visningsbild
P 32 Västra Frölunda Hjälte 6 659 inlägg
1

Svar till Lurioso [Gå till post]:
Andra kännetecken för en Jedi:

"Jag vill bli en mäktig krigare för republiken! Att lära mig slåss mot elaka Sith är det mitt liv går ut på! Kraften har jag för att jag ska kunna kasta coola saker på folk och se allmänt häftig ut!"

Kännetecken för Sith:

"Beskåda mina ärr, de förtäljer hur tuff jag är. De, samt min ascoola ljussabel som jag kan snurra i c:a 749 RPM samtidigt som jag skjuter blixtar på allt och alla bara för att jag kan (jag är ond på det viset)."

Lurioso
Visningsbild
P 36 Uddevalla Hjälte 3 467 inlägg
1

Svar till Kae [Gå till post]:
Men detta är väl klassiska kännetecken på Jedis respektive Siths?

Jedis slåss ju mer än gärna och kraften används mest för att ragga på krogen.

Siths slåss ju bara för att slåss utan mål och utan syfte för att de är onda.

Så har jag tolkat det i alla fall!

Autentiska liv till salu.

jagtappademittpw
Visningsbild
33 Hjälte 1 108 inlägg
0

Svar till Thorax [Gå till post]:
PvP-balansen i Vanilla var skit, det håller jag med om. Dock var det jävligt roligt, man kände mer gemenskap i allt. I en AV till exempel, då visste man att den kunde vara i typ 2-3 timmar, och alla kämpade tillsammans för att vinna. Nu är det döda boss 1, döda boss 2, klart. Behöver inte ens ta alla torn.

PvP blev nästan ännu roligare i TBC med det nya arena systemet och att det var relativt balanserat. Naturligtvis var det inte lika balanserat som det är nu, för nu har alla EXAKT samma attacker och heals...

Om man skulle kolla på arena-PvP som en kurva mellan roligt/skillkrävande/balanserat så skulle den nog nå sin topp i mitten av WotLK.

Så ska vi nu kolla på raidandet så var det ett helvete att raida i vanilla, man fick nästan aldrig gear, och shit kunde hända när som. Men gemenskapen man kunde få till i ett 40-manna raid var så skön. Jag menar, jag var väldigt ung i dessa tider så jag var säkert inte så jävla kul att ha med alltid, men jag hade så kul med alla människor.

Raiding nu för tiden är shiteasy, man kan i princip PUGa allt content(inte HC kanske, men det kunde man i WotLK).
PvP nu för tiden är shit, alla klasser har samma attacker/spells, finns ingen mening med att välja en setup framför en annan, detta kan ses som improvement i balansavdelningen, jag ser det som ett jävla skämt.
Guilds nu för tiden kan säga "recriuting 1 healer and 2 dps", när man tidigar behövde tänka över sina platser i guilden för att se vilka setups som skulle funka i raidgrupper. Man kan raida med 25 druider nu... Har det gått åt rätt håll då?!

Ursäkta om jag verkar flummig och hoppar runt i sammanhanget, klockan är halv 6 :p

Men jag kollar inte genom några nostalgi-glasögon endast. Det finns fan belägg för vad jag säger, och jag skulle tro att 99% av de gamla spelarna håller med mig.

Panda
Visningsbild
P Rönninge Hjälte 3 815 inlägg
0

Svar till jagtappademittpw [Gå till post]:
Wotlk var ett misstag och det har de erkänt själva.

Nej, man kunde sitta i AV i 13-15 timmar, lätt. Det var bara helt cepe, de gjorde de till något man kunde vinna. Visst, de förstörde känslan lite också men så blir dett väl.

Raidande under vanilla var ok om man var en bra guild, de hade tillräckligt med drops för 40 personer, men bossarna var inte utmanande på något sätt.

Raiding är alltid shiteasy, man kunde inte pugga WoTLK på heroic innan nerfs... Man har alltid kunnat raida med 25/40 druider, enda sen vanilla så.. Man måste ha setups nu för tiden med, raidar du ens heroic modes?

Du gråter över pvpn, medans andra tycker den är skitbra. Det är bara hur man ser på det.

Hatar allt.

jagtappademittpw
Visningsbild
33 Hjälte 1 108 inlägg
0
Svar till Thorax [Gå till post]:
Uppenbarligen så är det hur man ser på det. Annars hade vi inte haft den här diskussionen. Och jag gråter förövrigt inte alls över PvPn, jag säger bara att de gjorde alla klasser likadana. Detta kan ju inte ens du säga emot...

Klart inte bossarna var särskilt utmanande, det var ju grejen att manöverera en mindre armé på 40 pers som var det svåra, i AQ till exempel, där man skulle springa genom korridoren med scarabs, mucho lulzuz.

Yea, no shit, idiotblizzard nerfade ju bossarna andra dagen eller något. Folk har ju inte ens en chans att lära sig tacts då. Endast proffsen som hade tagit bossarna då.

Inte en jävla möjlighet att man kunde raida med 40 druider, bevisa det så tror jag dig, annars så kan ju den teorin fara och flyga.

Jag raidar inte HC-mods för tillfället, jag spelar bara casual-pvp just nu, arena. Jag har dock kört mycket HC innan. Mest i WotLK dock.
I TBC körde jag till mother i BT och i Vanilla slutade jag i AQ.

Jag har aldrig kört riktigt endgame pga något i RL som kommer emellan så nej jag är inget über1337g33kpr0, men jag kan ändå mina saker.



Tillägg av jagtappademittpw 2011-11-28 05:46

Men nu kommer vi JÄVLIGT OffTopic här tror jag :P

Panda
Visningsbild
P Rönninge Hjälte 3 815 inlägg
0

Svar till jagtappademittpw [Gå till post]:
Nja.. Det var längre faktiskt, man kunde välja om man ville köra med +30% (?) extra hp eller inte. Gnäller man på att det var för lätt kan man ju alltid spela bossarna som man skulle, det var väl en guild i världen som klarade av Lich king innan de ens releasade nerfpatchen? :)

http://www.youtube.com/watch?v=WHO5o67Q6Io

Wotlk va tydligen mest gearcheck i vilket fall, åter igen så har de erkänt att de inte blev exakt som de ville med det och ångrar hur Wotlk blev, därför gör de mycket annorlunda i Cata och i Pandaria så går det ännu mera åt hur det brukade vara, med PVP och PVE. Den största saken är väl att de scalar om HP och allt till runt 10-20k istället för 200k som det är nu.

Njae, det har väl fortf lite att göra med om Starwars blir wowdödare eller inte då han frågar om det blir en wow ripoff.

För övrigt så var det knappast wow som kom med alla de här sakerna först, alla spel snor från alla spel. Klart du kommer kunna se likheter från WOW I starwars spelet, som du gör i alla MMOPRGS om man verkligen letar efter dem, vissa lättare än andra.


Hatar allt.

jagtappademittpw
Visningsbild
33 Hjälte 1 108 inlägg
0

Svar till Thorax [Gå till post]:
Nja, det där med 30% extra hp och dmg gick ju upp från 5->10->15->20->25->30% över ett par månader, det hade inget med nerf att göra. Nerfs är när de gör själva bossen sämre, dvs tar bort hp eller minskar dmg av abilitys. Buffen var ju en del av mekaniken.

Att de skulle rescalea det är faktiskt en skitbra idé, synd att de inte tänkte på det innan Cata... Helt löjligt med stora siffror nu.

Jo, det argumenterar jag ofta för i många olika trådar. Alla nya MMORPGs tar ju naturligtvis framgångsrika element från redan etablerade spel. Det är ju bra, det är bara synd att de aldrig vågar utveckla dem längre än vad originalskaparna gjorde.

Ingen som vågar ta questlogen till en ny nivå och göra så att den blir mer interaktiv, så man får pussla ihop ledtrådarna själv eller något.

Något jag saknar är när jag lvlade min första char, och man fick läsa questen, för det fanns ingen inbyggd jävla kompass som markerade exakt dit man skulle gå. Lite mer hjärna. Men det är klart folk bryr sig inte om lore längre :'(

De orkar inte göra ett quest ifall de inte får det markerat på kartan, en pil som visar närmaste vägen och en autopilot som tar en dit, mördar allt åt en och sen flyger och lämnar in det åt en.

Panda
Visningsbild
P Rönninge Hjälte 3 815 inlägg
0

Svar till jagtappademittpw [Gå till post]:
Det finns ju fortfarande lite quests då man får göra det, eller.. Nej det gör det inte. Nu är det alldeles för lätt ja, men vissa quest då var LÖJLIGT svåra :p Fast, mainstreamspel will always be mainstream.

Hatar allt.

jagtappademittpw
Visningsbild
33 Hjälte 1 108 inlägg
0

Svar till Thorax [Gå till post]:
Ja, vissa var lite svåra. Men då fanns gamla goda thottbot :D

Satt för inte så länge sedan på min paladin och fick ett skattkarte-quest. Satte på mig hela piratmunderingen, med hatt och allt, och gav mig sedan up på skattjakt. Läste bara questen och levde mig in i det fullt!

Det tog mig från Tanaris hela vägen till Sunken Temple i Swamp of Sorrows för att tillslut leda mig till en kista. Var? Har du inte gjort questet så får du nog ta och göra det :)

Helt underbart var det i alla fall!

Panda
Visningsbild
P Rönninge Hjälte 3 815 inlägg
0

Svar till jagtappademittpw [Gå till post]:
=D Cata quest serierna har ganska mycket humor i sig i vilket fall.
Även om det är lätt var det kul o levla igen, det var ett riktigt bra tag sen alltså :p Aja, enough of this.

Cya!

Hatar allt.

Ballehakan
Visningsbild
P 31 Linköping Hjälte 1 489 inlägg
0

Svar till axlrose [Gå till post]:
Jag håller med. Visserligen så är jag inte så insatt i det men utav de videor jag har sett så verkar det väldigt tråkigt faktiskt.

Jag tycker man borde ha kommit bort från "WoW-mallen" vid det här laget. :(

"Kill your parents Tracy." ~ God

SkalmanOnDrugs
Visningsbild
P 35 Göteborg Hjälte 2 758 inlägg
0

Svar till axlrose [Gå till post]:
Ja grafiken är inte överdrivet imponerande direkt, men man kan inte riktigt förvänta sig för mycket från ett MMO.

Ripoff av WoW vet jag inte om jag håller med. Det folk ofta glömmer är att WoW snodde massor av sina idéer från andra MMO och WoW blev sedan det första MMO spelet som blev mainstream. Tro inte att WoW kom och uppfann det allmäna MMO-konceptet.

Har lirat betan några timmar och tog mig upp till level 10 eller något sånt. Gillar questing i SWTOR eftersom det faktiskt känns som att man gör ngt till skillnad från i t.ex. WoW och att man har egna val är också ett plus. Fast trots detta så känner jag mig inte direkt överdrivet exalterad. Trots förbättringar så känns det som bara ännu ett nytt MMO och jag har tröttnat rätt mycket på hela den grejen. Jag kommer säkert ge spelet en chans när det väl kommer men jag tror inte jag kommer spela det så hardcore direkt.

Du måste konstruera ytterligare pyloner

MisterD
Visningsbild
P Hjälte 3 738 inlägg
0

Svar till axlrose [Gå till post]:
haha, skojar du? Det är fan skitbra. Btw så är det ingen ripoff på wow, alla mmorpg's är ju i princip likadana och det är INTE wow som kommit på det, fanns mmorpg's innan wow som var exakt som wow.

Sen så sitter du och snackar om grafiken, vad baserar du det på? Beta-gameplay? Det kan du ju fan inte göra eftersom att det inte är retail.

Jag var rädd för att swtor skulle bli tråkigt och meningslöst som wow och lotr online men fan vad glad jag blev när jag spelade det, spelar man mainstory är det nästan exakt som kotor, som jag älskar. Vill man hålla på och köra group och heroic-skit så kan man göra det om man vill.

Ingen status

SkalmanOnDrugs
Visningsbild
P 35 Göteborg Hjälte 2 758 inlägg
0

Svar till jagtappademittpw [Gå till post]:
"PvP-balansen i Vanilla var skit, det håller jag med om. Dock var det jävligt roligt, man kände mer gemenskap i allt. I en AV till exempel, då visste man att den kunde vara i typ 2-3 timmar, och alla kämpade tillsammans för att vinna. Nu är det döda boss 1, döda boss 2, klart. Behöver inte ens ta alla torn."

Framtills att folk fattade att det var sjukt ineffektivt att slakta varandra i AV utan gick direkt på den det andra lagets slutboss. AV tog efter det inte mycket längre än 20-30 min.

Grejen med Vanilla var att det var egentligen inte direkt något bättre gameplay eller något. Däremot kändes allting nytt, coolt och spännande. Så uppfattade jag det iaf. Varenda expansion som sedan lanserats har inte försökt att på något sätt förbättra spelkänslan eller grundläggande koncept utan har mest tillfört några plojgrejer samt mer av det man redan är van vid. Det gör så att ett efter x antal expansion så känns som det är bara samma gamla skit om och om igen. Det har liksom förlorat lite av sin dragningskraft och det som gjorde det häftigt. Därför är det lätt att bli nostalgisk och tänka tillbaks till då allting kändes nytt och coolt.... och inte då allting kändes repetivt och uttjatat.

Du måste konstruera ytterligare pyloner

axlrose
Visningsbild
P 30 Hjälte 1 442 inlägg
Trådskapare
1

Svar till MisterD [Gå till post]:


haha vafan ta det lugnt. Bara för att jag tycker att det sög behöver du ju inte lacka. take a chillpill

Float like a butterfly, sting like a bee, his hands can't hit what his eyes can't see.

jagtappademittpw
Visningsbild
33 Hjälte 1 108 inlägg
0

Svar till SkalmanOnDrugs [Gå till post]:
I vanilla så hade jag inte en AV på under 2 timmar, tror jag inte i alla fall. Kanske bara var vår realm som var lite konstig, menmen, olika upplevelser :)

Du har nog rätt i att det var pga av att allt var nytt som det var roligt, för de flesta. För mig dog WoW när de satte in Dungeonfinder. Då fetingdog allt som spelet hade att erbjuda. Innan fick man sitta och leta i chatten och lära känna människor. Man var också tvungen att flyga/springa till ingången för att komma till instancen.

Nu tycker man find group och slumpas in i en instance. Man behöver inte säga ett ord till varandra utan man bara kör.

WoW blev tråkigt och opersonligt. Så det var inte avsaknaden av nyheter för mig tror jag inte, utan mer att några av nyheterna verkligen förstörde den sociala aspekten av spelet. Nu behöver man inte ens vara rädd för att bli stämplad som ninja...

Kae
Visningsbild
P 32 Västra Frölunda Hjälte 6 659 inlägg
0
OK, nog för att det inte är modnivå 5 men tagga ned med WoW-snacket nu. Tråden handlar inte om hur långa AVs ni haft under Vanilla.

Det är OK att jämföra de två spelen men drifta inte iväg på flera diskussioner om Cataclysm eller TBC är bäst eller om hur hårt ni raidade Naxx.



En ordningsvakt har gjort det här inlägget tydligare
SkalmanOnDrugs
Visningsbild
P 35 Göteborg Hjälte 2 758 inlägg
0

Svar till jagtappademittpw [Gå till post]:
Fast jag ser inte direkt hur det kan vara dåligt att det blir lättare att hitta grupper. Det som dock jag tycker förstörde en del är att alla instancer och raider blev så mycket enklare än vad det hade varit innan. Crossrealm och instance teleportation gör dessutom så att man aldrig ens behöver lämna staden. Förstör helt känslan imo.

Själv har jag alltid spelat som tank. Jag minns att i TBC så var det inte alltid helt lätt att tanka som warrior. Man fick hela tiden planera varje anfall med CC och hålla bra koll på modsen. Man hade ingen super-OP thunder clap eller lång range på taunt... och att tanka fler än 2 mobs åt gången var väldigt svårt. Det krävdes lite skills att tanka och inte bara bra gear. Sedan i WotLK blev det dock så barnsligt lätt att det förstörde hela spelet för mig. Det var bara att chargea in och sedan spamma cleave, thunderclap och shockwave. Typ helt omöjligt att ens förlora aggro så länge man inte slackar. Man behövde aldrig ens använda CC eller någon form av taktik. Det var bara att köra rätt in.

Blizzards spelfilosofi med WoW om att alla ska kunna göra allt, oavsett hur mycket tid de lägger ner på spelet eller hur bra de är på det, har pajat för WoW. WoW mådde bra av elitism. En gång i tiden var det imponerande att se någon med full epic. Idag betyder full epic absolut ingenting. Tvärtom så regnar det epic gear över en, man får ju hela tiden disenchanta o sälja massa shards.

Du måste konstruera ytterligare pyloner

jagtappademittpw
Visningsbild
33 Hjälte 1 108 inlägg
0

Svar till SkalmanOnDrugs [Gå till post]:
Precis det jag menar. Håller med om allt du säger där i princip.

Men som OV sa, vi får nog överge denna diskussionen för tillfället :P



On another note! Om vi ändå ska jämföra spel så kan vi ju säga som så att RIFT är ett praktexempel på hur man bör göra när man gör ett MMO som ska tävla med WoW. Granted att det inte funkade i slutändan, men de hade en god filosofi och helt okej gameplay.

De tog allt som var bra med WoW, och gjorde det bättre. Inga nymodigheter direkt, förutom en ständigt förändrande värld där rifts kunde fucka upp ditt liv totalt, men det var ett bra koncept.

Tyvärr är folk så vana vid att spela sitt WoW så de bytte inte till RIFT eftersom det var alldeles FÖR likt. Backfire much?


Så conclusion, man skall skapa ett spel med endast de bästa elementen från andra MMOs och sedan göra om allt från grunden! :D
Har SW:tOR gjort detta? Nej, inte direkt. De tänker på två olika saker, MMO och RPG, men inte dessa tillsammans. Så de har i princip skapat ett grind-RPG med delar av MMO integrerat i det, boooring.

En snabb jämförelse så vi inte hamnar helt OffTopic :)
SkalmanOnDrugs
Visningsbild
P 35 Göteborg Hjälte 2 758 inlägg
0

Svar till jagtappademittpw [Gå till post]:
Jo det är sant. Jag försökte intala mig själv förut att SWTOR skulle bli ett nytt kapitel för MMO spel. Jag har helt tröttnat på WoW och andra efterapare. Har tröttnat på att grinda och farma för virtuella prylar.

Det som talar för SWTOR är att det är Bioware som har utvecklat det och de har implementerat sånt som är bra med deras RPG spel såsom Dragon Age, Baldurs Gate, Neverwinter nights etc. Dock vet jag inte om det räcker. Det känns fortfarande alldeles för likt WoW. Quests som att döda 3 såna där och hämta 5 såna där verkar man aldrig kunna komma ifrån. Måste dock säga att questing är betydligt roligare än i WoW eftersom man kan snacka med NPC's, välja vad man ska säga och ens karaktär har till och med sin egen röst. Det gör så att man inte enbart känner sig som en springpojke med ingenting att säga till om, utan man har lite inverkan i världen.

I slutändan tror jag inte det spelar jättemycket roll. SWTOR kommer säkert bli framgångsrikt men jag tror inte jag kommer orka lägga ner mycket tid på det. När jag spelade SWTOR så känns det ändå som att jag redan gjort all den här skiten innan. Tyvärr.

Du måste konstruera ytterligare pyloner


Forum » Fritid » Dator- & TVspel » Star Wars: The Old Republic

Ansvariga ordningsvakter:

Användare som läser i den här tråden just nu

1 utloggad

Skriv ett nytt inlägg

Hej! Innan du skriver om ett potentiellt problem så vill vi påminna dig om att du faktiskt inte är ensam. Du är inte onormal och världen kommer inte att gå under, vi lovar! Så slappna av och gilla livet i några minuter - känns det fortfarande hemskt? Skriv gärna ner dina tankar och frågor, vi älskar att hjälpa just dig!

Den här tråden är äldre än Rojks drömtjej!

Det senaste inlägget i den här tråden skrevs för över tre månader sedan. Är du säker på att du vill återuppliva diskussionen? Har du något vettigt att tillföra eller passar din fråga i en ny tråd? Onödiga återupplivningar kommer att låsas så tänk efter en extra gång!

Hjälp

Det här är en hjälpruta

Här får du korta tips och förklaringar om forumet. Välj kapitel i rullningslisten här ovanför.

Rutan uppdateras automagiskt

När du använder funktioner i forumet så visas bra tips här.


Annons
Annons
Annons
Annons