Det är så att jag håller på att göra ett litet program, eller spel, i C# med hjälp utav XNA Game Studios, och jag vill få en viss sprite att hamna på ett random ställe på skärmen, då ser koden ut såhär:
Ett stycke C#-kod:
Random randomizer = new Random();
int randomwidth = randomizer.Next(graphics.GraphicsDevice.Viewport.Width);
int randomheight = randomizer.Next(graphics.GraphicsDevice.Viewport.Height);
Sedan den variabeln som håller värdena:
Ett stycke C#-kod:
trappos = new Vector2(randomwidth, randomheight);
och slutligen koden som ritar upp sprite'n:
Ett stycke C#-kod:
spriteBatch.Draw(Trap, trappos, Color.White);
Det fungerar nästan precis som jag vill, den ritar upp sprite'n på skärmen, med en random position, MEN den fortsätter randoma positionen hela tiden, så den här lilla bilden bara flyger runt i full fart över hela skärmen, hur får jag koden att randoma EN GÅNG, sedan bestämma sig för det värdet?
Säg till om ni inte fattar så lägger jag in ett screenshot:)
Ingen status